Translate

2023-03-29

Snö. Den kommer att döda mig.

15cm+ snö på min uppfart med två bilar.

Det tar en liten stund av skottande så slutar jag att "skotta" och börjar attackera snön i rent raseri. Det, det är bra gymnastik eller ett bra sätt att få hjärtinfarkt. Vad vet jag.

Primo, jag måste skotta granntantens uppfart. Hon är liten och svag och har ont överallt. Iallafall när hon kommer ihåg det. Man det händer att man får ett par varma nygräddade bullar till kaffet vid 12:30 som tack. Får duga!!
 
Sekundo, jag måste avverka min egen dubbelparkering med två bilar på. Skotta av biljä-rna suger så jag körde ut dem på den KOMMUNALA GATAN och skottade av dem! Haha!

Detta är det ögonblick man tänker att en carport vore underbart att ha. 
Men man får inte sätta den närmare än 4m till gatan. Haha tillbaka från kommunen.

Men vänta... om jag gör det kan jag köpa en snöslunga och slunga ut varenda snöflinga av dessa 4m ut i gatan. Haha tillbaka, kommunen! 

Sedan när de här idioterna som snöröjer kommer och trycker upp vallar av hårdpackad snö framför  min och granntantens uppfart kan jag ta min snöslunga och slunga ut den också i gatan. HAHA igen kommunen.!

Det måste bli en carport.

I ärlighetens namn så har vi ett tillfälligt undantag från regeln just nu. Killen som kör nu har en traktor med ett vikbart blad så han kör förbi uppfarterna  och tar med sig snön istället för att mula upp den på uppfarterna. Får jag fatt i honom skall jag köpa en fet fika åt honom, det är lite svårt att veta när han är här bara, mellan 03:00 och 06:00.

Detta är inte normalt. Normalt sett försöker snöröjarna ta livet av pensionärer i villor med de indirekta metoden. Jag tror att de räknar in villaförsäljningar som poäng i sin årliga resultatsammanställning. Ju fler villor som säljs desto fler pensionärer belastar inte längre deras egna pensioner (pga slaganfall).

Så förflyter det stilla livet i vårt villakvarter. Grrrr...

Update: Den onormala killen jobbade inte idag. De var snabba på snön idag men killen som körde idag hade inget vikbart blad och han kan inte göra jobbet på annat sätt än att köra rakt fram och ta upp det han kan. Han har dessutom kört aningen in på vår uppfart, Det är tyvärr meningslöst, det bara flyttar in vallen en bit på vår uppfart. Jag stod och betraktade röjningen iförd t-tröja på min uppfart så han kände att han behövde stanna och fråga om jag ville något men jag skakade på huvudet och tecknade åt honom att fortsätta. Hna hade gjort vad han kunde.

Sedan gick jag lös på vallen och slängde, morrande, ut skiten på gatan igen.

Inte så lite Tati över det hela. 
"Han dog av hjärtinfarkt. Det var snöröjningen" 

Så det kan vara, livet. Inte som man tänker sig idyllen. Inget som platsar i "Vi i Villa".

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar